Voor het verwerken van de leerstof dienen jullie rekening te houden met volgende
doelstellingen:
1. De studenten kunnen de drie soorten bloedvaten benoemen, zowel in het
Nederlands als in het Latijn.
Cognitief - Weten
Cognitief - Weten
2. De studenten kunnen de hartruimtes en -kleppen benoemen in het
Nederlands.
Cognitief - Weten
Cognitief - Weten
3. De studenten kunnen de drie grote onderverdelingen van de hartlagen
benoemen in het Latijn.
Cognitief - Weten
Cognitief - Weten
4. De studenten kunnen in eigen woorden het verschil aangeven tussen de
kleine en de grote bloedsomloop.
Cognitief - Inzien
Cognitief - Inzien
5. De studenten kunnen de verschillende gegeven delen van de aorta benoemen
op een tekening.
Cognitief - Inzien
Cognitief - Inzien
6. De studenten kunnen in eigen woorden het doel van de venae portae
aangeven.
Cognitief - Inzien
Cognitief - Inzien
7. De studenten kunnen op een tekening van het hart aanduiden waar de
kleine bloedsomloop start.
Cognitief - Toepassen
Cognitief - Toepassen
8. De studenten kunnen op een tekening van het hart aanduiden waar de
kleine bloedsomloop eindigt.
Cognitief - Toepassen
Cognitief - Toepassen
9. De studenten kunnen op een tekening inkleuren waar het zuurstofrijke en
het zuurstofarme bloed stroomt.
Cognitief - Toepassen
Cognitief - Toepassen
10. De studenten kunnen in een tabel de Nederlands benaming met de Latijnse
verbinden.
Cognitief - Weten
Cognitief - Weten
11. De studenten zoeken spontaan woorden op die ze niet begrijpen in hun
medisch zakwoordenboek.
Affectief
Sommige van deze doelstellingen kunnen jullie zelf reeds testen aan de hand van de herhalingsoefeningen die zijn voorzien op de blog. De overige doelstellingen worden nagegaan in de volgende les en op het examen.
Affectief
Sommige van deze doelstellingen kunnen jullie zelf reeds testen aan de hand van de herhalingsoefeningen die zijn voorzien op de blog. De overige doelstellingen worden nagegaan in de volgende les en op het examen.