Te bereiken doelstellingen

Voor het verwerken van de leerstof dienen jullie rekening te houden met volgende
doelstellingen:

1.    De studenten kunnen de drie soorten bloedvaten benoemen, zowel in het Nederlands als in het Latijn.
Cognitief - Weten
2.    De studenten kunnen de hartruimtes en -kleppen benoemen in het Nederlands.
Cognitief - Weten
3.    De studenten kunnen de drie grote onderverdelingen van de hartlagen benoemen in het Latijn.
Cognitief - Weten
4.    De studenten kunnen in eigen woorden het verschil aangeven tussen de kleine en de grote bloedsomloop.
Cognitief - Inzien
5.    De studenten kunnen de verschillende gegeven delen van de aorta benoemen op een tekening.
Cognitief - Inzien
6.    De studenten kunnen in eigen woorden het doel van de venae portae aangeven.
Cognitief - Inzien
7.    De studenten kunnen op een tekening van het hart aanduiden waar de kleine bloedsomloop start.
Cognitief - Toepassen
8.    De studenten kunnen op een tekening van het hart aanduiden waar de kleine bloedsomloop eindigt.
Cognitief - Toepassen
9.    De studenten kunnen op een tekening inkleuren waar het zuurstofrijke en het zuurstofarme bloed stroomt.
Cognitief - Toepassen
10.  De studenten kunnen in een tabel de Nederlands benaming met de Latijnse verbinden.
Cognitief - Weten
11.  De studenten zoeken spontaan woorden op die ze niet begrijpen in hun medisch zakwoordenboek.
Affectief


Sommige van deze doelstellingen kunnen jullie zelf reeds testen aan de hand van de herhalingsoefeningen die zijn voorzien op de blog. De overige doelstellingen worden nagegaan in de volgende les en op het examen.